Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

ΤΟ ΦΕΡΕΣΘΑΙ ΣΤΙΣ MILONGES

ΤΟ ΦΕΡΕΣΘΑΙ ΣΤΙΣ MILONGES
Milongas (ενικ.milonga): μπορεί να αναφέρεται στη μουσική ή στο είδος χορού που προϋπήρχε του αργεντίνικου tango και είχε μουσικό χρόνο 2/4. Επίσης αναφέρεται στην αίθουσα χορού ή στη γιορτή όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονται και χορεύουν tango.
Ο κοινωνικός χορός είναι μία διασκεδαστική και ευχάριστη δραστηριότητα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν κάποιες απλές οδηγίες για να αποφύγετε διάφορα προβλήματα και να είναι ο χορός μία όμορφη εμπειρία για όλους.
Αυτό που συχνά φοβίζει αρκετούς καβαλιέρους,είναι να νομίζουν ότι δεν είναι αρκετά καλοί χορευτές. Να είστε όμως σίγουροι ότι οι ντάμες προτιμούν να χορέψουν με κάποιον με λιγότερη εμπειρία στον χορό από αυτές από το να μην χορέψουν καθόλου. Όλοι περνάμε από την ίδια μαθησιακή διαδικασία, γι’ αυτό είναι καλό και οι ντάμες να ζητούν καμιά φορά κάποιον σε χορό.
Όταν χορεύετε με κάποιο άτομο για πρώτη φορά, είτε είστε καβαλιέρος είτε ντάμα, μην υπερβάλλετε στον χορό σας. Καβαλιέροι, ξεκινήστε με τα βασικά βήματα και προχωρήστε σταδιακά μέχρι να φτάσετε στο επίπεδο της ντάμας και συνεχίστε να χορεύετε σε αυτό το επίπεδο. Ντάμες, μην ακολουθείτε τον καβαλιέρο υπερβάλλοντας στις κινήσεις σας. Αυτό μπορεί να αγχώσει τον καβαλιέρο και να μην σας ξαναζητήσει να χορέψετε (ή να μην χορέψει καθόλου για όλη τη βραδιά). Έτσι, όλοι θα έχουν τη δυνατότητα να προοδεύσουν μέσω της επανάληψης της διεύθυνσης και της ακολούθησης.
Οι καβαλιέροι θα πρέπει να ακολουθούν την γραμμή χορού και να μην διακόπτουν τη ροή των υπόλοιπων χορευτών. Είναι σημαντικό, όλες οι συζητήσεις να διεξάγονται μετά το τέλος του χορού, εκτός πίστας. Επιπλέον, οι λιγότερο έμπειροι χορευτές θα πρέπει να αφήνουν λίγο χώρο στο εξωτερικό μέρος της πίστας για να μπορούν να περάσουν οι πιο έμπειροι χορευτές.
Αν είστε ντάμες θα πρέπει να γνωρίζετε την ευθύνη που έχετε όταν ο καβαλιέρος σας κινείται προς τα πίσω. Θα πρέπει να τον σταματήσετε αν πρόκειται να πέσει πάνω σε κάποιον. Η μόνη σας επιλογή είναι να τον κρατήσετε και να μην του επιτρέψετε να κινηθεί (γι’αυτό αποφεύγεται οι καβαλιέροι να κάνουν βήμα πίσω όταν έχει μεγάλο συνωστισμό)
Χρησιμοποιείτε το cabeceo ! 
Πρόκειται για την παραδοσιακή τεχνική επιλογής ντάμας αλλά και καβαλιέρου από απόσταση, στις milongas του Μπουένος Άιρες, χρησιμοποιώντας τα μάτια και κινήσεις του κεφαλιού. Είναι θα λέγαμε ο μανδύας προστασίας που παρέχει και στα δύο φύλα την επιλογή!
Ας δούμε τη διαδικασία:
Στις περισσότερες milongas του Μπουένος Άιρες, συχνά δεν χρησιμοποιούν λόγια για να ζητήσουν ένα χορό.
§  Ο άντρας θα προσπαθήσει με τα μάτια να έρθει σε επαφή με τη γυναίκα που θέλει να χορέψει. Επίσης, και μια γυναίκα μπορεί να ξεκινήσει την επαφή αυτή.
§  Μόλις η οπτική επαφή πραγματοποιηθεί, αν η γυναίκα δεν θέλει να χορέψει μαζί του, θα αποτρέψει το βλέμμα κοιτάζοντας αλλού. Εάν, ωστόσο, θέλει να χορέψει μαζί του, θα ανταποκριθεί διατηρώντας την οπτική επαφή.
§  Στη συνέχεια ο άντρας κάνει ένα ελαφρύ νεύμα με το κεφάλι του προς την κατεύθυνση της πίστας.
§  Αν εκείνη έχει αποφασίσει να χορέψει μαζί του, θα γνεύσει “ναι”.
§  Μόνον τότε ένας άντρας πάει στο σημείο της πίστας που είναι πιο κοντά στο τραπέζι της γυναίκας. Μόλις ο άντρας φτάσει, η γυναίκα σηκώνεται από το τραπέζι της και τον συναντά στην πίστα.
Tips:
Μετά το cabeceo, ο άντρας δεν περνά από το κέντρο της πίστας, αλλά κινείται κυκλικά γύρω από την πίστα ώστε να αφήσει ελεύθερο το οπτικό πεδίο στους υπόλοιπους να αναζητήσουν παρτενέρ.
Η αναζήτηση παρτενέρ γίνεται κυρίως στην αρχή του πρώτου ή του δεύτερου τραγουδιού μιας tanda.
tanda: μια ομάδα συνήθως 3, 4 ή 5 τραγουδιών τα οποία είναι από τον ίδιο συνθέτη ή από την ίδια ορχήστρα, ή από την ίδια εποχή, ή έχουν παρόμοιο ύφος κλπ. Καλό είναι να χορεύουμε από την αρχή της tanda ή σπανιότερα από το δεύτερο κομμάτι. Θεωρείται αγένεια να εγκαταλείπουμε τον παρτενέρ αν δεν έχει ολοκληρωθεί η tanda.
κουρτίνα : ένα μικρό μέρος 10 έως 30 δευτερολέπτων ενός τραγουδιού εκτός  tango, το οποίο διαχωρίζει την μία tanda από την άλλη. Κατα τη διάρκειά της οι καβαλιέροι επιστρέφουν τις ντάμες στο τραπέζι που κάθονταν ή μπορούν να συνεχίσουν μία δεύτερη tanda μαζί τους με κοινή συμφωνία  
Στο τέλος της tanda όπως προαναφέρθηκε, ο άνδρας συνοδεύει την ντάμα μέχρι το σημείο που συναντήθηκαν στην αρχή. Αυτό γίνεται στο Buenos Aires όχι μόνο για λόγους ευγένειας, αλλά και γιατί μια γυναίκα μετά την εμπειρία ενός πολύ ωραίου χορού πιθανότατα να χάσει τον προσανατολισμό της και θα το εκτιμούσε αν ο άνδρας της έδειχνε τον δρόμο προς το τραπέζι της.
Φυσικά αν ο άνδρας βρίσκεται στο ίδιο τραπέζι ή πολύ κοντά με την γυναίκα που θέλει να χορέψει, η πρόσκληση μπορεί να γίνει και λεκτικά.
Στο παρελθόν και σε μερικές milongas του σημερινού Buenos Aires, οι γυναίκες κάθονται όλες μαζί ξεχωριστά από τους άντρες και μάλιστα απέναντί τους, έτσι το cabeceo πραγματοποιείται ευκολότερα.
Αυτός ο κώδικας επικοινωνίας
1. προστατεύει τις γυναίκες από το αίσθημα της υποχρέωσης να χορεύουν με κάθε άντρα που έρχεται στο τραπέζι τους και τους το ζητά, ή από την δύσκολη θέση να πουν “όχι” σε έναν άντρα και να θεωρηθούν ακατάδεκτες ή αγενείς.
2. δίνει στις γυναίκες το δικαίωμα να “επιλέγουν” και εκείνες παρτενέρ, έμμεσα επιμένοντας στην αναζήτηση της οπτικής επαφής με τον άνδρα που εκείνες θέλουν να χορέψουν.
3. προστατεύει τους άντρες από την άβολη θέση μιας άρνησης από μια γυναίκα μπροστά σε άλλους και ιδιαίτερα εάν πρώτα έχουν διανύσει μια μεγάλη απόσταση με πολύ κόσμο για να φτάσουν στην γυναίκα.
4. δίνει την ευκαιρία στον άντρα να ζητήσει μια γυναίκα που βρίσκεται μακριά του, πριν τον προλάβει κάποιος άλλος που κάθεται κοντά της.
Αυτός ο κώδικας επικοινωνίας είναι πιο ρομαντικός, πιο μυστηριακός, πιο ευγενικός, δύσκολος στην αρχή αλλά δικαιότερος. Χρειάζεται εξάσκηση αλλά όταν τον μάθεις σου γίνεται εθισμός!

Είναι προφανές ότι η προσωπική υγιεινή είναι απαραίτητη. Μπορεί όμως να μην γνωρίζετε την επίδραση που μπορεί να έχει το άρωμα, η κρέμα σώματος, το άφτερ-σέιβ, το αποσμητικό κλπ στους άλλους. Πολλοί άνθρωποι μπορεί να είναι αλλεργικοί σε οτιδήποτε έχει τεχνητό άρωμα. Η πιο ασφαλής προσέγγιση είναι να χρησιμοποιήσετε άοσμα προϊόντα, όταν είναι δυνατό, και να φορέσετε λίγο ή καθόλου άρωμα. Όσοι χορευτές ιδρώνουν πολύ καλό θα ήταν να πάρουν μία επιπλέον μπλούζα για να αλλάξουν αν χρειαστεί. Σε περίπτωση που ιδρώνουν εύκολα τα χέρια τους, μπορούν να κρατούν το δεξί χέρι της ντάμας με ένα μαντήλι.