Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

ΤΟ ΑΡΓΕΝΤΙΝΙΚΟ ΤΑΝΓΚΟ






... ανήκει στους φύσει αυτοσχεδιαστικούς χορούς.

Αν και στηρίζεται σε μερικές δομικές, θεμελιώδεις χορευτικές ενέργειες, κάθε φορά πραγματώνεται με διαφορετικό τρόπο, ο οποίος εξαρτάται από: τους συγχορευτές, το χώρο, τη μουσική κι άλλες συνθήκες ή καταστάσεις (προβλέψιμες ή μη) που αφορούν τη στιγμή της πραγμάτωσής του.

... απαιτεί από τους συγχορευτές να "στηρίζονται στα πόδια τους".

Στην πλειονότητά τους οι χορευτικές ενέργειες του tango (ακόμη κι οι πολύπλοκες) εκτελούνται με τους συγχορευτές, αν και είναι αγκαλιασμένοι, να φροντίζουν ο καθένας για τη δική του ισορροπία, χωρίς να επιβαρύνουν τον άλλον. Αν χρειαστεί, όμως, ο/η tanguero/a θα στηρίξει το/τη σύντροφό του/της.

... θέλει, στην περίπτωση λάθους, ετοιμότητα για νέο ξεκίνημα.

Δε σταματάς, δε συζητάς, δεν επιρρίπτεις ευθύνες. Ολοκληρώνεις ήρεμα και ψύχραιμα το χορό και βρίσκεις τον κατάλληλο χρόνο για αναλύσεις και συμπεράσματα.

... αναπτύσσει στο χορευτή την ικανότητα να ξεπερνά "εμπόδια" ή "παγίδες",

που στήνονται από το συγχορευτή του (όπως σε κάποιες παράδες ή σακάδες του καβαλιέρου και την αντίστοιχη αντίδραση της ντάμας).

... προϋποθέτει προσήλωση και αφοσίωση

του καθενός χορευτή προς το συγχορευτή του. Νιώθει την κάθε του κίνηση, τη θέση του σώματός του, την ψυχική του διάθεση, το βαθμό ανάπτυξης των χορευτικών του ικανοτήτων…

... λειτουργεί με ξεκάθαρο μήνυμα από τον πομπό και αντιληπτική διαύγεια από το δέκτη.

Ο επικοινωνιακός κώδικας είναι από τις θεμελιώδεις αρχές του tango. Αν στο χορό του ζευγαριού χρειαστεί συχνά να πει ο ένας «άλλη ενέργεια ήθελα να κάνεις» ή ο άλλος «νόμιζα πως ήθελες να κάνω αυτό», τότε ο χορός τους βασίστηκε σε σαθρά θεμέλια. Συχνά ενέργειες εντυπωσιασμού του ενός ή του άλλου, χωρίς να έχει προηγηθεί συντονισμός κι ισορροπία της χορευτικής σχέσης, έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια της δυνατότητας βίωσης της μαγευτικής εμπειρίας του χορού.

... αναδεικνύει τον κάθε χορευτή μέσα απ' την εικόνα του συγχορευτή του.

Πραγματικά, ο καλός καβαλιέρος φαίνεται από την εικόνα της ντάμας του, αν της εμπνέει ηρεμία, φυσική κίνηση, σταθερότητα, εμπιστοσύνη, ευχαρίστηση στο κάθε τους βήμα κι ενέργεια. Κι ο καβαλιέρος, απ` τη δική του μεριά, μεταμορφώνεται, όταν γεύεται τέτοια στοιχεία από την ντάμα του. Όλα αυτά μπορούν να βιωθούν και στις πιο απλές ενέργειες. Οι πιο σύνθετες, πολύπλοκες και περίτεχνες ενέργειες, σαφώς και προσφέρουν τη δική τους μαγεία κι ευχαρίστηση, απαιτούν όμως τη μύηση και των δύο συγχορευτών και την καλή στιγμή τους.

... προβάλλει το επίπεδο της χορευτικής σχέσης.

Άλλες φορές οι συγχορευτές νιώθουν τη χαρά της επικοινωνίας τους, άλλες, ακόμη περισσότερο, σαν να `χει γεννηθεί ο ένας για τον άλλο κι άλλες απωθητικά συναισθήματα για τη χορευτική «συνομιλία» τους. Είναι κι αυτή μια άλλη θεμελιώδης αρχή, επίσης. Η αγκαλιά του tango κάνει τους συγχορευτές ένα. Ζεϊμπέκικο για δύο, που λειτουργούν ως ΕΝΑΣ. Αυτός ο ένας που περιέχει και τους δύο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου